משלוח חינם בקנייה מעל 299 ₪ באתר!

אז מהו בעצם ליקר?

ליקר הוא משקה אלכוהולי חזק ומתוק החייב להכיל לפחות 10% סוכר,

על פי רוב, ליקר מבוסס על תזקיק אלכוהולי המתובל או מיוצר מחומרים מגוונים כגון: פירות, אגוזים, תבלינים, דבש, שמנת ושוקולד.

ליקר מכיל בין 15% ל-55% אלכוהול. הליקרים לרוב אינם מיושנים כמו משקאות אלכהוליים אחרים, אולם פעמים והם עוברים תקופת חיתון מסוימת כדי לאפשר לטעמים להתמזג.

מקורה של המילה ליקר (LIQUEUR) הוא מהשפה הלטינית LIQUIFACERE שפירושה להתמוסס, ומתייחסת להתמוססות התבלינים במשקה האלכהולי

ההערכה היא שהליקרים הראשונים הוכנו ככל הנראה בסוף ימי הביניים על ידי נזירים שהשתמשו באלכוהול כדי לשמר חומרי מרפא וספגו את טעמם המריר.

איטליה היא בירת הליקרים, וככל הנראה הראשונים ליצרם כמשקה ליקר כפי שהוא מוכר לנו היום, אי שם החל מהמאה ה-13

השיטות השונות להכנת ליקרים:

  • השרייה (maceration): השרייה של נותני הטעם בתוך אלכוהול קר למשך זמן
  • הזרקה (infusion): נותני הטעם נתבלים בתוך אלכוהול חם (בין 40-60 מעלות)
  •  פרקולציה :(percolation) אדי האלכוהול מועברים בלחץ דרך נותני הטעם להוצאת הטעמים במהירות. התהליך הנעשה הן עם אלכוהול קר והן בעזרת אדי אלכוהול.
  •  זיקוק :(distillation) – נותני הטעם מוספים בתהליך הזיקוק ליצירת תזקיק בעל טעם.
  •  יישון (maturation) – : ליקרים העוברים תהליך יישון או חיתון לפי בקבוקם.

עולם הליקרים הוא מגוון מאוד ובאופן כללי מתחלק לשתי קבוצות :

  1. ליקרים מובחרים – ליקרים המיוצרים על בסיס תזקיק איכותי ומחומרי גלם טבעיים. תהליך הייצור מבוסס על שיטות תיבול והמתקה לאורך זמן ממושך ולעיתים אף יישון בחביות לשם עידון והמזגת הטעמים. בליקרים אלו  אחוזי האלכוהול יהיו גבוהים (בין 30%-40%). ליקרים אלו מיוצרים תמיד עפ"י מתכון סודי אשר בזכותו הופך כל אחד מהם למותג מוכר בעולם.
  2. ליקרים רגילים – ליקרים המיוצרים ע"י ערבוב של תזקיק נייטראלי (עפ"י רוב תזקיק דגנים או מולסה) בתמציות טעם וריח, הוספת ממתיקים וצבעי מאכל. ליקרים אלו בד"כ אינם מיושנים ואחוזי האלכוהול שלהם יחסית נמוכים (15%-30%).

עשוי לעניין אותך בנוסף

קוקטיילים מומלצים

לפניכם סדרה של הצעות לקוקטליים לכל אירוע ושמחת חברים. הקוקטיילים מבוססים על הליקרים של המותג שלנו ILANA'S LIQUEURS והם ממשיכים את המטרה והתכלית של המותג

קרא עוד »

תרבות שתיית הליקרים

תרבות השתייה של ליקרים היא תחום חשוב בעולם הקוקטיילים והמשקאות האלכוהוליים. ליקרים הם משקאות חריפים ומתוקים המיוצרים בעיקר משילובים של סוכר, תבלינים, עשבים ופירות. היסטורית,

קרא עוד »
Scroll to Top